Dag 5 en 6: Sukhothai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Puck - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6: Sukhothai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Puck - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6: Sukhothai

Door: Puck

Blijf op de hoogte en volg Puck

13 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Gisteren arriveerden we om half vijf s ochtends op het busstation van Sukhothai. Het regende en niet zo'n beetje ook. Daar zaten we dan, om half vijf ergens op een donker busstation in de regen. Al snel verzamelden zich nog meer backpackers om ons heen en begonnen wat met ze te kletsen. Twee meisjes kwamen uit Frankrijk, twee uit Engeland en twee jongens ook uit Engeland. Rond een uurtje of kwart voor zes deelden we een tuktuk en werden afgezet bij verschillende hostels. Om zes uur ging het hostel open en konden we naar binnen. Even waren we bang dat we tot elf uur zouden moeten wachten op onze kamer met ventilator, maar gelukkig konden we een kamer krijgen met airco. Die wil je eigenlijk niet hebben, want alle airco's zijn hier verschrikkelijk koud. Als een blok vielen we in slaap, aangezien we in de bus niet erg veel hebben kunnen slapen doordat de buschauffeur vaak zat te bellen. Een kort dagje dus. Rond een uurtje of een zijn we gaan "ontbijten" bij een leuk tentje iets verderop. Hier was lekker vers fruit met homemade yoghurt. Dat ging er wel in! Ik kon me nog van onze vakantie in 2007 herinneren dat fietsen door het historisch park erg leuk was. In het historisch park staan 91 tempels, ruïnes en boeddha's geloof ik. Heel indrukwekkend. Gekukkig heeft het alleen toen we aankwamen geregend, verder was het droog. S middags brak zelfs het zonnetje door. Dan is zo'n park nog véél mooier! Het viel me mee hoeveel honden er waren, in 2007 waren er stukken meer. Na het historisch park bezochten we nog een locale markt, waar we een Thaise snack hebben geproefd. Het was een blad gedrenkt in limoensap (denk ik, ze kon geen woord Engels), gevuld met pinda's, gebakken kokos, een soort stroop, limoen, gember en ui. Heel lekker en fris door de limoen! Na nog een stukje gefiets te hebben, zijn we bij een tentje beland aan de straat. Ik at gebakken noedels met groente en gamba's en Romy at een soort heldere soep met kip en groente. Na het eten zijn we naar het hostel gegaan. S avonds valt er in Sukhothai geloof ik niet zoveel te beleven voor ons. De wekker stond om tien uur zodat we nog een beetje konden uitslapen. Dat mocht wel vonden we. We zijn wederom gaan ontbijten bij het tentje met vers fruit (mango, watermeloen, ananas en banaan) met homemade yoghurt. Jammie! Daarna zijn we weer naar the old city te gaan om een ander deel van het historisch park te bekijken. De zon scheen en het was heerlijk warm. We hadden een lange broek aangetrokken omdat we dachten dat het wat frisser zou zijn. Gelukkig hadden we een kort broekje bij ons, die hebben we achter een ruïne met een Boeddha erop maar even aangetrokken (oeps). We hebben uren gefiets door het park en daarbuiten. We hebben nog een lekker ijsje gegeten en zijn uiteindelijk beland op een heel sereen plekje aan het water. Wat was dit genieten! Ik kreeg een foto doorgestuurd van Nederland, waar het regent en koud is. Toen we daar lagen, kwam er een klein schildpadje aan. Zomaar, in het wild. S avonds hebben we gegeten bij een tentje waar het leek alsof je in de natuur zat. Een klein vijvertje met vissen en een mini waterval, tropische planten en rustige muziek. Romy had gebakken noedels met groente en seafood en ik had een spicy&sour soepje met gamba's. De eerste hap was heerlijk en kon ik niets van de spicy ontdekken. Totdat ik bij de tweede hap een groen pepertje at.... Kreeg het ineens wel erg warm haha. Oh ja, samen deelden we ook nog wat gefrituurde seafood met chili sauce. Ik zit op dit moment in de bus richting Chiang mai, een dorpje nog meer richting het noorden. Maar daar horen jullie later meer over!

Ik kan hier veel meer genieten dan in Bangkok. Zeker in het park. De sfeer die daar hangt is heel rustgevend en positief. Bovendien schijnt de zon en is het lekker warm. Dat helpt ook altijd :) in Chiang Mai is het nog warmer en zonniger zoals het er nu naar uit ziet. Lekker bruin worden! Er wordt trouwens vaak naar ons gezwaaid als we door lokale wijken fietsen. Onze bleke huidjes vallen hier wel op. Het wordt hier geloof ik gezien als een teken van rijkdom, omdat je niet buiten op het land hoeft te werken. Waar wij in Nederland er alles aan doen om een bruin kleurtje te krijgen, doen ze er hier alles aan om wit te blijven. Er worden overal whitening producten verkocht en vrouwen smeren veel te lichte foundation op (zo'n 10 tinten te licht haha). Geef mij maar dat bruine kleurtje!

  • 16 Januari 2015 - 17:44

    Joyce:

    Wat superleuk Puck, om alles mee te lezen. Je neemt ons helemaal mee op je reis. Ik geniet van je verhalen en voel de zon zelfs een beetje.
    Een dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Puck

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 2810

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 02 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: